Kampaň je založená na šokujúcich obrázkoch.
BRATISLAVA - Šokujúca kampaň proti interrupciám má silný ohlas medzi ľuďmi. Podľa odborníkov je takýto spôsob upozorňovania na problematiku umelého prerušenia tehotenstva neetický. Na väčšinu Slovákov pôsobí reklama drastickým spôsobom.
Kampaň s názvom Právo na život, ktorú spustilo združenie CBS Europe, bude prebiehať do konca mesiaca. Okrem bilbordov po celom Slovensku sa obrázky s embryom objavia aj v autobusoch MHD.
Podľa slov Dagmary Ulickej z Pragma Desing and marketing communication je kampaň brutálna a neetická. „Ani ako matka sa s ňou nemôžem stotožniť. Jej cieľom bolo pravdepodobne upozorniť na problém, o ktorom však všetci vieme. Pre každú ženu je traumatizujúce podstúpiť takúto alternatívu riešenia podobnej situácie, takouto „pseudoosvetou“ jej to len zhoršujeme a pritom nič neriešime,“ dodala. Podľa nej je z dlhodobého hľadiska podstatná osveta o predchádzaní neželaných tehotenstiev, sexuálna výchova už na základných školách a systematická práca so slabšími cieľovými skupinami. „Kampaň prekračuje etické hranice reklamy,“ uzavrela.
Podľa Martina Kedera z Creative Leader Publicis Knut je kamapň na prvý pohľad šok, ale následná reakcia je odpor a nie súcit a potreba chrániť ľudský život. „Preto sa domnievam, že tento bilbord sa míňa účinku. Umelé prerušenie tehotenstva je však taký komplikovaný problém, že mi pripadá vulgárne a veľmi povrchné prezentovať ho takým spôsobom,“ dodal Keder. Kampaňou by sa mala zaoberať na mimoriadnom stretnutí Rada pre reklamu.
Organizácia CBS Europe tvrdí, že len chceli poukázať na umelé prerušenie tehotenstva, ktoré je podľa nich vlastne vraždou. „V kampani chceme pokračovať, kým nebude zákonom ochránený život od počatia,“ zdôraznila Jana Tutková, ktorá patrí medzi tvorcov kampane.
Anna Sýkorová (23), študentka, Bratislava:
Ten bilbord náladu nezdvihol. Hlavne nesúhlasím s pripravovaným zákonom o zákaze umelých potratov. Keby som ja teraz otehotnela, nemôžeme si s priateľom dieťa dovoliť.
Slavomír Lieskovský (34), architekt, Levice:
Nezanechalo to vo mne žiadne negatívne stopy. Potrat odsudzujem. Situácia sa dá predsa vždy zvládnuť.
Monika Uličná (36), predavačka, Bratislava:
Pôsobí to na mňa mrazivo. Je to krutá živá fotka a drsná prezentácia. Šokovalo ma to. Interrupcia je vec každého človeka. Dobrý nápad bol zaviesť Hniezda záchrany.
Lucia Stankovičová (26), Banská Bystrica:
Ten bilbord považujem za nepríjemný. Rozhodnutie o interrupcii je na každej žene, je to individuálne. Ja sama som našťastie, nič podobné, ešte neabsolvovala.
Viera Horniaková (52), ekonómka, Levice:
S interrupciami rozhodne súhlasím, je to na zvážení každej ženy. Bilbord je príliš drastický. Taká citlivá záležitosť by sa nemala pretriasať na verejnosti.
Iveta Mochňacká (43), učiteľka, Prešov:
Nemám nič proti kampaniam rozličného druhu, ale táto sa mi vôbec nepáči. Hlavne preto, že to vidia aj deti, a keď sa im dôkladne nevysvetlí o čo ide, môžu to veľmi ťažko znášať. Myslím si, že tvorcovia kampane si mohli vybrať aj iný, menej drastický spôsob.
Podľa slov Dagmary Ulickej z Pragma Desing and marketing communication je kampaň brutálna a neetická. „Ani ako matka sa s ňou nemôžem stotožniť. Jej cieľom bolo pravdepodobne upozorniť na problém, o ktorom však všetci vieme. Pre každú ženu je traumatizujúce podstúpiť takúto alternatívu riešenia podobnej situácie, takouto „pseudoosvetou“ jej to len zhoršujeme a pritom nič neriešime,“ dodala. Podľa nej je z dlhodobého hľadiska podstatná osveta o predchádzaní neželaných tehotenstiev, sexuálna výchova už na základných školách a systematická práca so slabšími cieľovými skupinami. „Kampaň prekračuje etické hranice reklamy,“ uzavrela.
Podľa Martina Kedera z Creative Leader Publicis Knut je kamapň na prvý pohľad šok, ale následná reakcia je odpor a nie súcit a potreba chrániť ľudský život. „Preto sa domnievam, že tento bilbord sa míňa účinku. Umelé prerušenie tehotenstva je však taký komplikovaný problém, že mi pripadá vulgárne a veľmi povrchné prezentovať ho takým spôsobom,“ dodal Keder. Kampaňou by sa mala zaoberať na mimoriadnom stretnutí Rada pre reklamu.
Organizácia CBS Europe tvrdí, že len chceli poukázať na umelé prerušenie tehotenstva, ktoré je podľa nich vlastne vraždou. „V kampani chceme pokračovať, kým nebude zákonom ochránený život od počatia,“ zdôraznila Jana Tutková, ktorá patrí medzi tvorcov kampane.
Anketa: Čo si o tom myslia Slováci
Anna Sýkorová (23), študentka, Bratislava:
Ten bilbord náladu nezdvihol. Hlavne nesúhlasím s pripravovaným zákonom o zákaze umelých potratov. Keby som ja teraz otehotnela, nemôžeme si s priateľom dieťa dovoliť.
Slavomír Lieskovský (34), architekt, Levice:
Nezanechalo to vo mne žiadne negatívne stopy. Potrat odsudzujem. Situácia sa dá predsa vždy zvládnuť.
Monika Uličná (36), predavačka, Bratislava:
Pôsobí to na mňa mrazivo. Je to krutá živá fotka a drsná prezentácia. Šokovalo ma to. Interrupcia je vec každého človeka. Dobrý nápad bol zaviesť Hniezda záchrany.
Lucia Stankovičová (26), Banská Bystrica:
Ten bilbord považujem za nepríjemný. Rozhodnutie o interrupcii je na každej žene, je to individuálne. Ja sama som našťastie, nič podobné, ešte neabsolvovala.
Viera Horniaková (52), ekonómka, Levice:
S interrupciami rozhodne súhlasím, je to na zvážení každej ženy. Bilbord je príliš drastický. Taká citlivá záležitosť by sa nemala pretriasať na verejnosti.
Iveta Mochňacká (43), učiteľka, Prešov:
Nemám nič proti kampaniam rozličného druhu, ale táto sa mi vôbec nepáči. Hlavne preto, že to vidia aj deti, a keď sa im dôkladne nevysvetlí o čo ide, môžu to veľmi ťažko znášať. Myslím si, že tvorcovia kampane si mohli vybrať aj iný, menej drastický spôsob.