Takto jazdiaceho motorkára sme odfotili včera popoludní v Banskej Bystrici na Námestí slobody. (Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Niektorí motorkári sú ako blázni! Lietajú na silných strojoch ako zmyslov zbavení.
Nebezpečná
jazda na cestách a pomedzi autá je pre nich adrenalínový
šport. Neuvedomujú si však, že ohrozujú nielen seba,
ale aj ostatných. Do nehôd sa tak zaplietajú čoraz viac.
„Na Slovensku boli motorkári za prvý polrok účastníkmi 516 nehôd, čo je o 173 viac ako vlani,“ povedal Viktor Plézel z policajného prezídia.
V Bratislavskom kraji od začiatku roka zavinili už vyše päťdesiat nehôd. Zomreli pri nich štyria ľudia a vyše dvadsiati sa zranili. Príčinou havárií sú najmä neprimeraná rýchlosť a nesprávny spôsob jazdy. Policajti sú na rýchlo jazdiacich motorkárov často krátki.
„Keď ten, kto porušuje predpis, nezastaví, nie vždy ho prenasledujeme,“ priznáva dopravný policajt a pokračuje. „Pokým nasadneme do auta, už je od nás aj kilometer. S ojazdeným vozidlom máme len malú šancu dobehnúť ho. A navyše - nebudeme pre priestupok na motorkára strieľať, dávať mu pred kolesá zastavovací pás a riskovať, že sa zabije. Problémom je aj to, že niektoré mašiny sú registrované na firmy, a je zložité zistiť, kto motorku v ten ktorý deň riadil,“ tvrdí policajt, ktorý nechce byť menovaný.
Na západnom Slovensku sa motorkári často bez vodičáku nebezpečne naháňajú po okresných a dedinských cestách, kam sa policajné hliadky dostanú - ako sa hovorí - raz za uhorský rok.
Zajtra si prečítajte, čo si o niektorých mladých motorkároch myslí skúsený jazdec.
„Na Slovensku boli motorkári za prvý polrok účastníkmi 516 nehôd, čo je o 173 viac ako vlani,“ povedal Viktor Plézel z policajného prezídia.
V Bratislavskom kraji od začiatku roka zavinili už vyše päťdesiat nehôd. Zomreli pri nich štyria ľudia a vyše dvadsiati sa zranili. Príčinou havárií sú najmä neprimeraná rýchlosť a nesprávny spôsob jazdy. Policajti sú na rýchlo jazdiacich motorkárov často krátki.
„Keď ten, kto porušuje predpis, nezastaví, nie vždy ho prenasledujeme,“ priznáva dopravný policajt a pokračuje. „Pokým nasadneme do auta, už je od nás aj kilometer. S ojazdeným vozidlom máme len malú šancu dobehnúť ho. A navyše - nebudeme pre priestupok na motorkára strieľať, dávať mu pred kolesá zastavovací pás a riskovať, že sa zabije. Problémom je aj to, že niektoré mašiny sú registrované na firmy, a je zložité zistiť, kto motorku v ten ktorý deň riadil,“ tvrdí policajt, ktorý nechce byť menovaný.
Na západnom Slovensku sa motorkári často bez vodičáku nebezpečne naháňajú po okresných a dedinských cestách, kam sa policajné hliadky dostanú - ako sa hovorí - raz za uhorský rok.
Zajtra si prečítajte, čo si o niektorých mladých motorkároch myslí skúsený jazdec.