BRATISLAVA - Na sociálnej sieti sa v sobotu začal šíriť status nespokojného zákazníka čerpacej stanice Slovnaft. Matúš adresoval svoju sťažnosť spoločnosti len pár minút po incidente. Zarazil ho totiž prístup zamestnanca k zahraničnému zákazníkovi. Jeho komunikácia s ním mala rasistický podtón. Slovnaft sa rozhodol situáciu riešiť.
Pohoršený Matúš reagoval takmer okamžite. Pár minút po nepríjemnom zážitku napísal na Facebooku sťažnosť priamo Slovnaftu. "Pri pokladni pre nami stál pán hovoriaci po anglicky, ktorý si pýtal diaľničnú známku," napísal Matúš, ktorého arogantná reakcia zamestnanca zarazila. "Nerozumiem a ani nechcem rozumieť."
Všetci prítomní sa do situácie vložili a zamestnancovi preložili, čo zákazník požaduje. Zamestnanec na pokladni však ani potom nebol ochotný. "Ja veľmi dobre viem, čo chce, ale nebudem takýmto ľuďom nič predávať." Všetkých prítomných to pobúrilo. Podľa Matúša bol problém nielen v jazyku, ale aj v tmavšej pleti pána. Podľa autora príspevku malo správanie jasne rasistický podtón.
Keďže snaha Matúša ani prítomných nepriniesla počas incidentu žiadny efekt, rozhodol sa Matúš upovedomiť Slovnaft na ich facebookovej stránke. "Chcel by som požiadať kompetentných ľudí vo vašej spoločnosti, aby zabránili opakovaniu podobného chovania. Vopred vďaka." Situácia sa odohrala na čerpacej stanici Slovnaft na Lamačskej ceste.
TIPY a TRIKY
Slovnaft na situáciu zareagoval
Hovorca spoločnosti Slovnaft zverejnil pár hodín po sťažnosti stanovisko, v ktorom sa ospravedlnil dotknutému zahraničnému zákazníkovi, svedkom konfliktu aj ďalším, ktorí boli pri incidente. "Priznávame zlyhanie obsluhy a jej neprimerané a nezvládnuté správanie nás mrzí. Prejavy rasizmu a neznášanlivosti sú v rozpore s našimi etickými hodnotami a odmietame ich na čerpacích staniciach Slovnaft tolerovať," napísal hovorca Slovnaftu Anton Molnár.
Napriek vzniknutej situácii zamestnanca nevyhodili. "Obsluha dostane napriek zlyhaniu ešte jednu šancu s tým, že podobné predsudky a správanie sa už nikdy nesmú pri komunikácii opakovať. V prípade ďalšieho pochybenia vyvodíme voči obsluhujúcemu personálu zodpovednosť. Za upozornenie našim zákazníkom ďakujeme."
Dotyčný zamestnanec podľa slov spoločnosti doteraz nerobil žiadne problémy, aj to je dôvod, prečo ho hneď nevyhodili. Obvinenie z takéhoto správania však považujú za vážne a zamestnanca oboznámili s hodnotami spoločnosti a s následkami podobného konania v budúcnosti.
Aj Matúš bol s reakciou firmy spokojný. "Ďakujem Slovnaftu za snahu vec riešiť. Môj výsledný dojem z jednania Slovnaftu, aj na základe osobnej komunikácie so zástupcom firmy, je pozitívny. Vo svojom živote sa tiež snažím dávať ľudom šancu na zmenu, preto som rád, že ste sa rozhodli pre takéto riešenie," dodal.