(Zdroj: TASR)
BANSKÁ BYSTRICA - Ani jeden a pol roka po zastavení trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici nie je jasné, kedy sa trolejbusy do ulíc mesta vrátia.
Dopravnému podniku mesta Banská Bystrica (DPMBB) síce vo štvrtok doručili licenciu na trolejbusovú dopravu, tá však obsahuje obmedzenia, kvôli ktorým zvažujú podanie odvolania. Licenciu sa chystá napadnúť aj SAD Zvolen, ktorá v súčasnosti hromadnú dopravu v meste zabezpečuje.
"Licencia, ktorú nám vydal Banskobystrický samosprávny kraj, nám v podstate umožňuje jazdiť iba večer," povedal ČTK riaditeľ DPMBB Miroslav Snopko. Trolejbusy by údajne nemohli využívať zastávky desať minút pred a po termíne, kedy tu má zastať autobus iného dopravcu. V priebehu dňa je to vlastne stále, povedal Snopko. Vedenie podniku sa preto proti týmto obmedzeniam pravdepodobne odvolá. Zákonná lehota na odvolanie je 15 dní od doručenia licencie a na konečné rozhodnutie majú úradníci ďalší mesiac.
Rovnako sa chce proti vydaniu licencie odvolať aj súčasný banskobystrický dopravca SAD Zvolen. S firmou má mesto od januára 2006 uzavretú zmluvu, podľa ktorej nakúpili v minulom roku nové autobusy a zaviazali sa odjazdiť v Banskej Bystrici minimálne 3,8 miliónov kilometrov ročne. Hovorca firmy Marek Modranský si myslí, že by prevádzka trolejbusov zbytočne zvýšila náklady mesta na hromadnú dopravu. Vedenie firmy sa už skôr vyjadrilo, že v prípade súbežnej dopravy autobusmi a trolejbusmi, príde o tržby a bude od Banskej Bystrice žiadať zvýšenie dotácie.
Zmluvu so SAD Zvolen podpísalo bývalé vedenie Banskej Bystrice na dobu šiestich rokov koncom roka 2005, pretože nebolo spokojné s finančnými nárokmi pôvodného dopravcu Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS). Tá je však majiteľom väčšiny trolejbusov aj trolejí. Firma sa s mestom medzičasom dohodla na prenájme týchto zariadení.
"Licencia, ktorú nám vydal Banskobystrický samosprávny kraj, nám v podstate umožňuje jazdiť iba večer," povedal ČTK riaditeľ DPMBB Miroslav Snopko. Trolejbusy by údajne nemohli využívať zastávky desať minút pred a po termíne, kedy tu má zastať autobus iného dopravcu. V priebehu dňa je to vlastne stále, povedal Snopko. Vedenie podniku sa preto proti týmto obmedzeniam pravdepodobne odvolá. Zákonná lehota na odvolanie je 15 dní od doručenia licencie a na konečné rozhodnutie majú úradníci ďalší mesiac.
Rovnako sa chce proti vydaniu licencie odvolať aj súčasný banskobystrický dopravca SAD Zvolen. S firmou má mesto od januára 2006 uzavretú zmluvu, podľa ktorej nakúpili v minulom roku nové autobusy a zaviazali sa odjazdiť v Banskej Bystrici minimálne 3,8 miliónov kilometrov ročne. Hovorca firmy Marek Modranský si myslí, že by prevádzka trolejbusov zbytočne zvýšila náklady mesta na hromadnú dopravu. Vedenie firmy sa už skôr vyjadrilo, že v prípade súbežnej dopravy autobusmi a trolejbusmi, príde o tržby a bude od Banskej Bystrice žiadať zvýšenie dotácie.
Zmluvu so SAD Zvolen podpísalo bývalé vedenie Banskej Bystrice na dobu šiestich rokov koncom roka 2005, pretože nebolo spokojné s finančnými nárokmi pôvodného dopravcu Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS). Tá je však majiteľom väčšiny trolejbusov aj trolejí. Firma sa s mestom medzičasom dohodla na prenájme týchto zariadení.