Nedeľa22. december 2024, meniny má Adela, zajtra Nadežda, Naďa

RegioJet na Slovensku končí kľúčovú trasu: Je za tým Fico a Danko, útočí Jančura

Regiojet končí na trase Bratislava - Košice. Zobraziť galériu (2)
Regiojet končí na trase Bratislava - Košice. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA - RegioJet končí na Slovensku na trase Bratislava - Košice. Vyhlásila to vlaková spoločnosť. Šéf RegioJetu za to viní predsedu parlamentu Andreja Danka a premiéra Roberta Fica.

"Z dôvodu existencie cestovného zadarmo výhradne v dotovaných rýchlikoch nie je bohužiaľ na trhu dostatok zákazníkov, aby sa komerčne nedotované vlaky mali šancu štandardne uživiť. Znovuzavedenie vlakov IC ZSSK situáciu bohužiaľ ešte ďalej zhoršilo a podnikanie vo vnútroštátnej komerčnej doprave by nemalo žiadnu perspektívu," uviedla spoločnosť vo svojom vyjadrení.

Odchod z najdôležitejšej slovenskej železničnej trate RegioJet oznámil necelý mesiac po tom, čo na linke medzi spomínanými dvoma najväčšími mestami v krajine obnovil prevádzku vlakov vyššej kategórie InterCity (IC) štátny slovenský dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

"Opätovným príchodom vlakov ZSSK sa RegioJet-u zhoršila ekonomika. Dopyt cestujúcich nie je pre vlaky zadarmo mimo piatkov a nedieľ vysoký. Vyrovnanému hospodáreniu RegioJet-u na trase Bratislava - Košice chýbalo po letnej úprave cien už len 10 % a tie sme chceli dosiahnuť vďaka zavedeniu prípojných autobusov na východnom Slovensku," povedal majiteľ RegioJet-u Radim Jančura. 

Šéf spoločnosti Radim Jančura viní slovenských politikov. Najmä Roberta Fica, ktorý stál za nápadom vlakov zadarmo a Andreja Danka. "Na Slovensku, bohužiaľ, čelíme oficiálnej snahe niektorých politických predstaviteľov – hlavne predsedu parlamentu Andreja Danka – vytlačiť RegioJet zo Slovenska. Táto skutočnosť neprispieva k nášmu štandardnému fungovaniu," dodal Jančura. Spoločnosť tiež uviedla, že svoje ostatné aktivity v doprave v krajine plánuje posilniť.

ZSSK obnovila prevádzku IC vlakov, ktorý bol v minulosti stratový, vlani v decembri po necelom roku od ich zrušenia. Návrat IC vlakov na 445 kilometrov dlhú trať zo slovenskej metropoly do Košíc presadzoval terajší šéf parlamentu Andrej Danko.
 
Danko sa pred vlaňajšími parlamentnými voľbami na Slovensku nechal počuť, že neznáša žlté vlaky a žlté autobusy, pretože nie sú slovenské a že žlté vlaky a autobusy musia preč. Vlaky a autobusy žltej farby na Slovensku prevádzkuje práve RegioJet podnikateľa Radima Jančuru.
 
Situáciu by podľa RegioJet-u mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť cestujúcich zadarmo. V prípade, že by štát komerčným dopravcom preplácal len polovicu z toho, čo uhradí na kompenzáciu cestovného zadarmo v dotovaných rýchlikoch, RegioJet by bol ochotný zaplatiť druhú polovicu z vlastného.
 
V takomto prípade by podľa spoločnosti mohli na trhu fungovať za rovnakých podmienok komerčné vlaky oboch dopravcov - RegioJet a ZSSK. RegioJet je pripravený o takomto variante ďalšieho postupu rokovať, o čom informoval aj ministerstvo dopravy. Linku Bratislava - Košice by potom nezrušil, resp. by ju opätovne zaviedol. Vlaky RegioJetu prestanú premávať na trase Bratislava - Košice 31. januára 2017.
Viac o téme: RegioJetBratislava-Košice
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu