BRATISLAVA - Predstavitelia spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW SK) a Volkswagen Group Real Estate Slovakia (VGRE SK) dnes v Bratislave symbolicky položili základný kameň nového logistického centra. Na Slovensku tak vznikne v bezprostrednej blízkosti bratislavského závodu VW SK jedno z najmodernejších a najväčších logistických centier. Na slávnostnom podujatí sa zúčastnil aj podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini a minister hospodárstva Peter Žiga.
V novom logistickom centre budú inštalované najmodernejšie technológie ako napríklad automatické zakladače s kapacitou 200.000 malých zásobníkov na drobné nakupované montážne diely. Zakladače budú plne automatizované a dokážu zmanipulovať až 1360 zásobníkov za hodinu.
Súčasťou logistického centra, ktorého vybudovanie si vyžiada investíciu približne 150 miliónov eur, bude okrem iného aj sklad vysokonapäťových batérií, ktoré sa používajú do elektrických vozidiel Volkswagen up! a plug-in hybridných vozidiel. Samotné logistické centrum, ako aj administratívna budova sa budú nachádzať na pozemku s rozlohou okolo 300.000 m2. K logistickej hale bude pričlenená poschodová budova s kantínou a oddychovou miestnosťou na prízemí, šatňami na prvom a kanceláriami a zasadačkami na druhom poschodí.
Automobilka Volkswagen sa v 3. kvartáli vrátila k zisku
Nemecká automobilka Volkswagen sa v 3. štvrťroku vrátila k zisku po tom, ako výsledky v minulom roku ovplyvnili vysoké jednorazové náklady spojené s emisnou kauzou. Informovali o tom agentúry AP a DPA. Najväčšia európska automobilka oznámila, že za 3. štvrťrok zaznamenala čistý zisk 2,3 miliardy eur. Na porovnanie, v rovnakom kvartáli minulého roka evidovala firma stratu okolo 1,7 miliardy eur. Tržby sa medziročne zvýšili o 1 % na 52 miliárd eur.
"Napriek nemalým ťažkostiam a negatívnemu vplyvu emisnej kauzy zotrváva Volkswagen Group na solídnych finančných základoch," povedal na margo výsledkov finančný riaditeľ VW Frank Witter. Automobilka sa do problémov dostala v septembri minulého roka, keď Americká agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že spoločnosť podvádzala počas emisných testov dieselových áut v USA. Firma neskôr priznala, že softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka, sa nachádza v približne 11 miliónoch áut po celom svete.