Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock.com)
BRATISLAVA - Leto je v polovici a spomienky na prvý prázdninový mesiac nie sú až tak pekné. Letné počasie sa mení každú chvíľu. Neskutočné horúčavy sa dokázali v priebehu pár sekúnd zmeniť na búrkové besnenie. Poisťovne len počítajú škody, ktoré sú im v pravidelných intervaloch nahlásené.
Silné búrky, blesky, vietor a intenzívne dažde, to sú prívlastky júlového počasia. Práve toto vyčínanie spôsobilo škody na území celého Slovenska. Klienti poisťovne Allianz za uplynulý mesiac nahlásili až 1700 poistných udalostí spojených s výkyvmi počasia. Ako uviedla poisťovňa, "celková výška škôd prekročila 1,5 milióna eur."
(Zdroj: repro foto)
Medzi okresy, ktoré sú najviac postihnuté patria Komárno, Dunajská Streda, Bánovce nad Bebravou a Pezinok. Posledný júlový víkend nebol žiadnou výnimkou a podľa informácií Allianz – SP bolo zaevidovaných 130 škôd vo výške približne 115 – tisíc eur.
Hlásenia o škodách spôsobených nepriaznivým počasím pribúdajú
"Klienti najčastejšie hlásia zaplavené pivnice a suterény, poškodené strechy, zatečené maľovky či dažďom zničené fasády domov. Vyčíňanie počasia poškodilo desiatky vozidiel. Väčšinou majitelia áut hlásili poškodené strechy a kapoty po krupobití, ale aj vozidlá zaplavené po výdatných lejakoch," približuje vzniknuté škody hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.
Najvyššia individuálna škoda sa vyšplhala do výšky 148 – tisíc eur, keď vyliaty potok zalial cestnú komunikáciu. Poľnohospodári a pestovatelia tiež počítajú škody. V Leviciach búrka zničila úrodu jačmeňa, škoda 35 – tisíc eur. Okresu Topoľčany bola spôsobená škoda vo výške 30 – tisíc eur na úrode tekvíc. Úroda bola zničená aj v Liptovskom Mikuláši a v okrese Pezinok.
(Zdroj: SITA)
Nahlásenie škody
Pri vzniku škody je potrebné bezodkladne poistnú udalosť nahlásiť. Možností je veľa, či už telefonicky, cez internet a teraz už aj cez mobilnú aplikáciu. Následne sa dohodne termín obhliadky, pri ktorej nie je zlé mať vlastnú fotodokumentáciu zo vzniku škody.
"Allianz – SP rieši nahlásené poistné udalosti tak, aby mohla čo najrýchlejšie odškodniť nároky klientov. Škody, pri ktorých nie je potrebná obhliadka a klient si ich plánuje odstrániť svojpomocne, vybavíme už od 24 hodín od ich nahlásenia. Pri rozsiahlejších škodách, ktoré sú odstraňované dodávateľsky, musí poisťovňa čakať na doloženie dokladov o oprave. V takýchto prípadoch však ponúkame klientom zálohu na poistné plnenie," vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Jozef Hrdý.