Títo cyklisti idú po trase budúcej cykloželezničky. Vpravo je autorka projektu Apolónia Sejková.
PREŠOV - Pri Prešove vznikne cyklistický raj. Na trati bývalej pionierskej železnice postavia cykloželeznicu. Bude merať 20 km a povedie z Prešova do Zlatej Bane. Ide o prvý projekt tohto druhu na Slovensku. Jeho realizácia bude stáť 60 miliónov Sk.
„V zahraničí je bežné, že cyklistické chodníky vznikajú práve na miestach bývalých
železničných tratí,“ vysvetlila iniciátorka projektu Apolónia Sejková. Podľa nej ide o ideálne riešenie, pretože trate majú vybudovaný dobrý podklad. „Na bývalej železničke vedúcej do Zlatej Bane navyše už nie sú žiadne staré koľajnice ani podvaly, preto bude výstavba jednoduchšia,“ dodala A. Sejková.
Úsek od Prešova do Kokošoviec by mal mať asfaltový povrch, zvyšná časť cykloželezničky bude zrejme vybudovaná zo spevneného štrku. Popri trase by mali vzniknúť oddychové zóny. „Na nich chceme predstaviť Slanské vrchy a všetky s nimi spojené zaujímavosti,“ vysvetľuje svoje predstavy A. Sejková. Na projekt treba získať asi 60 miliónov korún. „Zatiaľ sme zo zdrojov Európskej únie dostali niečo vyše milióna. Milión nám sľúbili aj z Prešovského samosprávneho kraja ako cenu zo súťaže SuperKraj,“ uviedla A. Sejková.
Zvyšné prostriedky by tiež mohla poskytnúť Únia. „Cykloželeznička by totiž slúžila nielen turistom, ale aj ako prirodzená zábrana pred povodňami pre obce Kokošovce a Dulova Ves, kadiaľ povedie,“ zdôraznila A. Sejková.
Úsek od Prešova do Kokošoviec by mal mať asfaltový povrch, zvyšná časť cykloželezničky bude zrejme vybudovaná zo spevneného štrku. Popri trase by mali vzniknúť oddychové zóny. „Na nich chceme predstaviť Slanské vrchy a všetky s nimi spojené zaujímavosti,“ vysvetľuje svoje predstavy A. Sejková. Na projekt treba získať asi 60 miliónov korún. „Zatiaľ sme zo zdrojov Európskej únie dostali niečo vyše milióna. Milión nám sľúbili aj z Prešovského samosprávneho kraja ako cenu zo súťaže SuperKraj,“ uviedla A. Sejková.
Zvyšné prostriedky by tiež mohla poskytnúť Únia. „Cykloželeznička by totiž slúžila nielen turistom, ale aj ako prirodzená zábrana pred povodňami pre obce Kokošovce a Dulova Ves, kadiaľ povedie,“ zdôraznila A. Sejková.