BRATISLAVA - Spoločnosť RegioJet v najvyťaženejších vlakoch jazdiacich medzi Bratislavou a Košicami v špičkách v piatok a nedeľu zvýši cestovné v najnižšej z troch tried na vyše dvojnásobok a v niektorých spojoch cez týždeň o polovicu.
Súkromný dopravca RegioJet vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami vo väčšine spojov zachová doterajšie ceny. V najvyťaženejších vlakoch jazdiacich v špičkách v piatok a nedeľu zvýši cestovné v najnižšej z troch tried na vyše dvojnásobok a v niektorých spojoch cez týždeň o polovicu. Rozhodli sa tak po analýze počtu cestujúcich a cien v žltých vlakoch na uvedenej trase po posilnení súprav zo šesť na desať vozňov od 17. januára.
RegioJet uviedol, že jeho vlaky budú naďalej cenovo výhodnejšie ako dotované štátne rýchliky Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK). "Našim cieľom je ponúkať na Slovensku najvýhodnejšiu kombináciu cien a poskytovaných služieb. Preto upravíme ceny iba na spojoch, ktoré premávajú v špičkách, ale aj tak budeme vždy lacnejší ako ZSSK," vyhlásil majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
Premávka počas špičky
Úprava cien, ktorú RegioJet plánuje zaviesť od 21. marca, bude iba vo vlakoch premávajúcich počas dopravných špičiek. Ide o obedňajšie a večerné spoje v piatok a nedeľu a niektoré vybrané spoje počas týždňa s najvyšším záujmom cestujúcich. Vybraným skupinám cestujúcich bude naďalej poskytovať rôzne zľavy, napríklad študentom 50 % zo základnej ceny.
Prioritou prepravcu zostáva posilnenie jeho vlakov na hlavnej domácej trati počas špičiek na trinásť vozňov. Malo by sa tak stať predbežne od júnovej zmeny cestovných poriadkov a denná kapacita žltých vlakov medzi Bratislavou a Košicami by sa zvýšila o tretinu, resp. o tisíc nových miest. RegioJet sa s týmto zámerom obráti na štátneho správcu infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
Trinásťvozňové súpravy
"V súčasnosti je z našej strany všetko pripravené na to, aby sme začali prevádzku trinásťvozňových súprav. Blokuje nás iba skutočnosť, že nás ŽSR nechcú pustiť na jediné nástupište v Bratislave (na Hlavnej stanici), ktoré umožňuje vybavenie takýchto dlhých vlakov," uviedol Jančura. Železnice podľa neho argumentujú tým, že rýchlik ZSSK má odchod dvadsať minút po odchode expresu RegioJet. "Preto budeme so ŽSR rokovať o úprave cestovných poriadkov a odchodových časov z Bratislavy tak, aby sme mohli využívať túto koľaj," dodal Jančura.
Ak by nová vláda prehodnotila a zrušila bezplatnú prepravu študentov a dôchodcov v dotovaných vlakoch, RegioJet by od decembra posilnil prevádzku svojich vlakov medzi Bratislavou a Košicami zo súčasných troch na päť párov denne. Vlaky by tak premávali každé tri hodiny, v súčasnosti je interval šesť hodín. Spoločnosť takú prevádzku vlakov plánovala už predtým. "Za týmto účelom sme už obstarali ďalšie dva rušne Vectron, ktoré zatiaľ využívame na iných linkách," priblížil Jančura. Štátne IC vlaky, ktoré plánuje budúca vláda obnoviť, nemôžu byť podľa RegioJetu krížovo financované z dotovaných liniek a poškodzovať trh.