BRATISLAVA - Už od štvrtku funguje v Bratislave nový potravinový reťazec. Pýši sa čerstvý potravinami, aké sme ešte na Slovensku nevideli. Vsadili na domácich farmárov, ktorí majú prilákať k pultom predajne nových zákazníkov. Tí by mali oceniť nielen kvalitu, ale aj čerstvosť.
"V budúcnosti možno zistíme, že konzervované jedlo je nebezpečnejšia zbraň ako samopal." Tento citát Georgea Orwella vás privíta na webovej stránke potravinového reťazca Yeme. Firma otvorila svoj obchod iba vo štvrtok, ale okamžite zaujala. Fenomén domácich potravín vyrábaných z dmoácich zdrojov u Slovákov má vždy veľký potenciál.
Lokálni dodávatelia
"Sme ľudia, ktorí po rokoch práce v obchode s potravinami, ale aj hľadania a skúšania, narazili na recept, ktorý v sebe spája jednoduchú a prirodzenú ľudskosť, rafinovaný výber chutí a vôní a kvalitné ingrediencie. Na nič sa nehrá, no aj tak je to recept, ktorý dobre poslúži počas bežného dňa, ale aj pri výnimočnej príležitosti," tvrdia o sebe ľudia z firmy, ktorí sa spoliehajú na lokálnych dodávateľov zo Slovenska.
"A môžeme potvrdiť, že je to navýsosť lokálna slovenská receptúra. Pustili sme sa do jeho prípravy a tešíme sa, že vám ho môžeme servírovať na mestskom tanieri," chváli sa Yeme.
Śéf Peter Varmuža je vášnivým vegetariánom a obhajcom etického chovu zvierat. "Sníva o prirodzenej ceste stravovania skutočnými, čerstvými a živými potravinami. Toto presvedčenie sa spája s jeho pôsobením v Ázii, kde sa dostal po dlhoročných skúsenostiach s maloobchodom na Slovensku."
Začínal v Tescu, kde sa vypracoval až na riaditeľa slovenskej siete. Práve on stál za celým tímom Yeme. "A hoci osobne preferuje bezmäsitú stravu, na slovenský stôl by rád priniesol celé spektrum kvalitných a lokálnych potravín," tvrdí o ňom domovská stránka firmy.
Čerstvosť je prvoradá, kvôli nej precestovali kilometre, aby našli tých správnych dodávateľov. "Jedným z dôležitých parametrov pre vaše rozhodnutie k nákupu je čerstvosť dodávaných potravín. Myslíme si, že čerstvosť potravín záleží aj od toho, ako je celá firma riadená a organizovaná. Počas príprav nášho konceptu sme precestovali veľké množstvo kilometrov, aby sme našli také farmy, ktoré by spĺňali naše a vaše predstavy o kvalite a čerstvosti," tvrdia o sebe obchodníci. Jediné, čo môže zákazníkov odradiť, je vyššia cena, pretože za kvalitu sa platí. Uvidíme, ako sa im bude dariť v budúcnosti.