BRATISLAVA - V emisnom škandále zrejme nie je namočený iba Volkswagen. Do niekoľkých závodov automobilky Renault vtrhla kontrola, ktorá mala podozrenie z podvodov. Na informácie zareagovali aj akcie, keď sa za dnešok prepadli až o 20 percent.
Po správe o prehliadkach v závodoch Renaultu sa jeho akcie prudko prepadli. Výrazne oslabila aj akcia konkurenčného koncernu PSA Peugeot Citroën. Do poludnia akcia Renaultu stratila takmer 20 %, akcia Peugeotu klesla približne o 7 %. Francúzska tlačová agentúra AFP predtým s odvolaním sa na odborovú organizáciu CGT uviedla, že v uplynulom týždni bolo prehľadaných viacero závodov Renaultu. Akcie sa momentálne mierne posilnili.
Prepad akcií Renaultu znázornený na grafe: Dnes ráno jedna akcia bola ohodnotená približne 85 dolármi. Okolo obeda sa akcie pohybovali v okolí 70 dolárov za akciu. Podľa AFP tak prišiel Renault o 4 miliardy eur.
LATEST: Renault confirms raids after shares plunge more than 20% https://t.co/gixn5VTyvf pic.twitter.com/2aCXONj7wb
— Bloomberg Business (@business) January 14, 2016
Renault potvrdil razie
Francúzska automobilka Renault potvrdila prehliadky niektorých svojich pracovísk. Uviedla, že plne spolupracuje s úradom pre vyšetrovanie podvodov a ochranu hospodárskej súťaže DGCCRF ministerstva hospodárstva aj s ministerstvom ochrany životného prostredia. Prvé testy komisie zostavenej ministerstvom životného prostredia nenašli vo vozidlách Renaultu žiaden podvodný softvér, zdôraznila automobilka.
Volkswagen s pomocou softvéru manipuloval emisie dieselových áut. Policajti mali vtrhnúť aj do sídla spoločnosti. Vyšetrovanie úradu DGCCRF ministerstva hospodárstva je nezávislé. Renault však očakáva, že potvrdí výsledky predchádzajúcich testov.
Škandál odštartoval Volkswagen
Nemeckú automobilku vyšetrujú vo viacerých krajinách. Škandál vypukol v polovici septembra minulého roka, keď Americká agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila Volkswagen, že do dieselových áut namontoval softvér, ktorý počas testovania umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že vo svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.