K tomuto výsledku sa nadaný chlapec dopracoval po pár sekundách uvažovania.
BARDEJOV - Malý Kristián Eštočin (5) ohuruje svojimi počtárskymi schopnosťami okolie. Škôlkar vo svojej bystrej hlavičke spamäti zratúva aj také cifry, na ktoré dospelý človek niekedy potrebuje kalkulačku.
Kristián bez problémov
sčituje štvorciferné
čísla. Na otázku, koľko
je 1285 + 2193,
takmer vzápätí odpovie:
3478. „Na
mojom synovi sa
vzťah k číslam prejavoval
už odmalička.
Ešte ani nevedel
poriadne
rozprávať a už odo
mňa chcel, aby
som mu čítala
značky prechádzajúcich
áut,“ hovorí
Kristiánova
mama Kamila Eštočinová
(24).
Škôlkar sa postupne dopracoval k tomu, že sčitovanie sa stalo jeho najobľúbenejšou činnosťou. „Fascinujú ho však aj hodiny. Niekedy ani nechce ísť spať, lebo chce vidieť, ako sa na nich objaví napríklad 22.15 hod.,“ usmieva sa mama nadaného počtára. Ona, ani jej predkovia, nikdy nemali blízky vzťah k matematike. „O to viac ma prekvapilo, ako dobre mu to ide,“ vraví K. Eštočinová.
Jeho schopnosti sa prejavujú aj v škôlke. „Ráno mi vždy ohlási, koľko žiakov dnes prišlo do triedy,“ hovorí Kristiánova učiteľka Viera Snaková (49). Inak je to však chlapec ako každý iný. „Okrem počtov ma baví aj futbal a spoločenské hry,“ pritakáva malý Bardejovčan. Jeho mama teraz zvažuje, či ho má poslať do školy už od nasledujúceho školského roku, lebo podľa jeho veku by mal na vstup do prvého ročníka čakať ešte rok a pol.
Škôlkar sa postupne dopracoval k tomu, že sčitovanie sa stalo jeho najobľúbenejšou činnosťou. „Fascinujú ho však aj hodiny. Niekedy ani nechce ísť spať, lebo chce vidieť, ako sa na nich objaví napríklad 22.15 hod.,“ usmieva sa mama nadaného počtára. Ona, ani jej predkovia, nikdy nemali blízky vzťah k matematike. „O to viac ma prekvapilo, ako dobre mu to ide,“ vraví K. Eštočinová.
Jeho schopnosti sa prejavujú aj v škôlke. „Ráno mi vždy ohlási, koľko žiakov dnes prišlo do triedy,“ hovorí Kristiánova učiteľka Viera Snaková (49). Inak je to však chlapec ako každý iný. „Okrem počtov ma baví aj futbal a spoločenské hry,“ pritakáva malý Bardejovčan. Jeho mama teraz zvažuje, či ho má poslať do školy už od nasledujúceho školského roku, lebo podľa jeho veku by mal na vstup do prvého ročníka čakať ešte rok a pol.