KOŠICE – Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach sa už blíži k svojmu záveru a nové koľajnice už vyskúšala aj električka. Košičania sa na jazdu električky nevedeli vynadívať a okolo trate postávalo množstvo divákov. Električky v normálnom režime začnú jazdiť až v novembri, po ukončení aj všetkých električkových uzlov a absolvovaní potrebných skúšok.
Prvá skúšobná jazda električky bola v piatok 25. septembra na úseku medzi Námestím Maratóna mieru a Staničným námestím. Spoločnosti Dúha a ZUE testovali po prvýkrát koľajnice. Električku firmám požičal Dopravný podnik, no keďže išlo o skúšobnú jazdu, verejnosť do nej nastúpiť nemohla.
Električka prišla z areálu DPMK na Štúrovu ulicu, odkiaľ najprv vyštartovala na železničnú stanicu. Z nej sa potom vydala späť, a pri budove polície čakala, kým technici ešte skontrolujú nové trakčné vedenie smerom na Námestie Osloboditeľov. Trať testoval starší typ električky - Škoda KT8D5.RN2, keďže nástupištia a zastávky na Staničnom námestí sú dimenzované pre električky, ktorých karoséria pri prejazde zaberá najväčší priestor a KT8 je z vozového parku DPMK najrobustnejšia (nástupište na stanici je aj kvôli tlmu 2x zalomené, aby sa z hľadiska bezpečnosti náhodou nestal nejaký úraz).
Nové električky Vario Lf 2+ sa vďaka svojej menej robustnej karosérii tým pádom budú dopravovať pohodlne po novej trati tak aby nikoho neohrozili
Po celej novej trati urobila električka dva okruhy. Pri prvom išla pomalšie, rýchlosťou asi len 20 km/h, v druhom prípade už jej rýchlosť bola 50 km/h. Spoločnosť Dúha otestovala všetky parametre pre plynulý a bezpečný chod električiek na zrekonštruovanej trati.
Skúšky na trati ešte budú prebiehať. Nasadenie električiek sa plánuje až v novembri, po dokončení aj druhého projektu Modernizácie električkových tratí, ktoré má na starosti firma Eurovia. Celková rekonštrukcia má byť ukončená koncom októbra.