Utorok5. november 2024, meniny má Imrich, zajtra Renáta

Hitparáda obchodných reťazcov očami Slovákov: Hlasujte za vašu najobľúbenejšiu značku

Ilustračné foto Zobraziť galériu (3)
Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock)

BRATISLAVA - Nakupovanie je jednou z podstatných činností, ktoré patria do každodennej rutiny Slovákov. Či už menší alebo väčší nákup, väčšina z nás ho uskutočňuje v preferovaných predajniach. Najnovší prieskum ukazuje, ktoré obchodné reťazce majú najväčšiu dôveru svojich zákazníkov. Ktorý je ten najobľúbenejší obchod pre vás?

Agentúra TNS Slovakia realizuje prieskum o obchodných reťazcoch pravidelne každý rok. Aktuálny prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetu v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov a okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Hitparáda obchodných reťazcov očami
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: topky)

Slováci najvýhodnejšie nakúpia v Kauflande. Myslí si to tretina (35%) obyvateľov Slovenska, hlavne muži, ľudia vo veku 40-49 rokov, ľudia z miest s počtom obyvateľov od 20-tisíc do 100-tisíc a obyvatelia Košického kraja. Podľa necelej tretiny ľudí (31%) sa najvýhodnejšie nákupy robia v Lidli, ten si v porovnaní s minulými rokmi mierne polepšil. Naopak, v porovnaní s minulosťou si pohoršilo Tesco. V súčasnosti len 15% spotrebiteľov tvrdí, že ich rovnaký nákup vyjde najvýhodnejšie práve v tomto obchodnom reťazci. 

Hitparáda obchodných reťazcov očami
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: topky)

Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria zároveň medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú. Je to aj kvôli tomu, že práve v týchto reťazcoch sa dajú urobiť najvýhodnejšie nákupy. A tiež kvôli orientácii v predajni, personálu či celkovej atmosfére predajne. V sieti Tesco rada nakupuje necelá tretina (29%) ľudí. 18% chodí rado aj do predajne Coop Jednota a 12% do Billy. 

Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: prijateľné ceny (86%), čerstvosť (85%) a kvalita produktov (83%) a čistota predajne (79%). Privátne značky obchodných reťazcov sú dôležité len pre približne tretinu (38%) zákazníkov.

Viac o téme: PrieskumSupermarketyZákazníciObchodné reťazce
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu