BRATISLAVA - Nakupovanie je jednou z podstatných činností, ktoré patria do každodennej rutiny Slovákov. Či už menší alebo väčší nákup, väčšina z nás ho uskutočňuje v preferovaných predajniach. Najnovší prieskum ukazuje, ktoré obchodné reťazce majú najväčšiu dôveru svojich zákazníkov. Ktorý je ten najobľúbenejší obchod pre vás?
Agentúra TNS Slovakia realizuje prieskum o obchodných reťazcoch pravidelne každý rok. Aktuálny prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetu v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov a okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.
Slováci najvýhodnejšie nakúpia v Kauflande. Myslí si to tretina (35%) obyvateľov Slovenska, hlavne muži, ľudia vo veku 40-49 rokov, ľudia z miest s počtom obyvateľov od 20-tisíc do 100-tisíc a obyvatelia Košického kraja. Podľa necelej tretiny ľudí (31%) sa najvýhodnejšie nákupy robia v Lidli, ten si v porovnaní s minulými rokmi mierne polepšil. Naopak, v porovnaní s minulosťou si pohoršilo Tesco. V súčasnosti len 15% spotrebiteľov tvrdí, že ich rovnaký nákup vyjde najvýhodnejšie práve v tomto obchodnom reťazci.
Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria zároveň medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú. Je to aj kvôli tomu, že práve v týchto reťazcoch sa dajú urobiť najvýhodnejšie nákupy. A tiež kvôli orientácii v predajni, personálu či celkovej atmosfére predajne. V sieti Tesco rada nakupuje necelá tretina (29%) ľudí. 18% chodí rado aj do predajne Coop Jednota a 12% do Billy.
Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: prijateľné ceny (86%), čerstvosť (85%) a kvalita produktov (83%) a čistota predajne (79%). Privátne značky obchodných reťazcov sú dôležité len pre približne tretinu (38%) zákazníkov.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%