Sovietska pýcha stráži slovenské nebo.
BRATISLAVA - Medzi podnikateľmi, ktorí cestovali s premiérom do Líbye, nechýbal Miroslav Výboh. Firma Willing, v ktorej je predsedom dozornej rady, obchoduje už roky s vojenským materiálom. Ten istý Výboh pôsobil kedysi vo firme Willing International s Rusmi, ktorí ovládali aj Katrim-Stellu. Teraz Willing zastupuje firmu, ktorá zaručuje servis deblokovaných stíhačiek zn. Mig-29.
O prekvapujúcom rozuzlení vyše desaťročnej kauzy, ktorá sa týkala deblokácií
ruského dlhu opotrebovanými stíhačkami Mig-29, informoval Nový Čas. Rezort
obrany na čele s Františkom Kašickým sa dohodol na mimosúdnom 200-miliónovom
vyrovnaní s firmou UBS Corporation, ktorá kúpila pohľadávku Katrim-Stelly. To, že o deblokované stíhačky sa Výboh stále zaujíma, potvrdil nepriamo aj hovorca rezortu obrany Gemela: „V decembri 2005 bola podpísaná na 5 rokov
zmluva, ktorá zaručuje maximálnu prevádzkyschopnosť stíhačiek Mig-29, s ruskou štátnou firmou RSK Mig. Zástupcom tejto firmy na Slovensku je
Willing.“
Podľa našich informácií môže ísť o kontrakt za stovky miliónov korún. Na ruských spoločníkov z čias pochybných deblokácií sme sa opýtali podnikateľa Miroslava Výboha. „Nevyjadrujem sa k ničomu. Však ste si to prečítali, tak čo chcete vedieť. Keď to bolo v registri, tak asi to tak bolo. Nerobili sme deblokáciu ruského dlhu v rámci lietadiel Mig-29,“ povedal.
Podľa našich informácií môže ísť o kontrakt za stovky miliónov korún. Na ruských spoločníkov z čias pochybných deblokácií sme sa opýtali podnikateľa Miroslava Výboha. „Nevyjadrujem sa k ničomu. Však ste si to prečítali, tak čo chcete vedieť. Keď to bolo v registri, tak asi to tak bolo. Nerobili sme deblokáciu ruského dlhu v rámci lietadiel Mig-29,“ povedal.