BRATISLAVA - Mladí ľudia trávia na internete štyri hodiny denne, čo nie je až také neuveriteľné, keďže sa tam hrajú, komunikujú, študujú alebo získavajú informácie.
Vyplýva to zo štúdie o slovenských tínedžeroch a mladých ľuďoch s názvom Millennials+, výsledky ktorej poskytla PR manažérka Agentúry TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Agentúra vypracovala štúdiu na vzorke 1 500 mladých ľudí vo veku od 12 do 26 rokov.
Podľa nej mladí ľudia zo zvyšných 20 hodín prespia minimálne sedem, ďalších šesť strávia v škole a doma nad knihami, hodinu cestujú zo školy a zvyšok, šesť hodín, sa venujú svojim záľubám. Medzi ne patrí pozeranie televízie, počúvanie hudby, čítanie, športovanie, pomoc rodičom či čas s kamarátmi. Deti od 12 do 15 rokov sú na internete hlavne pre hry. Tí starší komunikujú alebo vyhľadávajú informácie rôzneho charakteru.
Respondentov v rámci štúdie Millennials+ rozdelili do štyroch vekových skupín, 12-15 rokov, 16-19 rokov, 20-26 rokov bez vysokej školy a 20-26 rokov s vysokou školou. Dáta agentúra zbierala v októbri a v novembri minulého roku prostredníctvom internetu.
Štúdia monitoruje životy mladých ľudí, zameriava sa na ich životný štýl, hodnoty, názory, životné postoje a správanie. Tiež sleduje využívanie médií, technológií či spotrebiteľské správanie, obľúbenosť značiek a celebrít ako aj množstvo ďalších oblastí.