BRATISLAVA – V minulom roku evidovala poisťovňa Allianz - SP 272 poistných udalostí, ktorých účastníkom bol vodič motocykla. Sú jednými z najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.
Podľa Jozefa Hrdého z Allianz-SP riziková je skupina vodičov, ktorí podceňujú silu motocykla a bez rešpektu a prípravy naň presedlajú z automobilu. Vodiči bez praxe by si mali byť vedomí všetkých rizík, spojených s riadením motorky. Z celkového počtu nehôd je viac ako 60 % škodových udalostí na skútroch. Nadobúdacia cena týchto strojov je prijateľná, rovnako ako aj ich poistenie, preto sú veľmi obľúbené. Riziko nehodovosti však ostáva vysoké.
"Noví majitelia skútrov by mali investovať do kondičných jázd v autoškole, aby sa so svojím strojom stotožnili a naučili sa ho správne ovládať. Najčastejšou nehodou motocykla je šmyk, a to buď na štrku alebo na vlhkej vozovke. Pri takýchto nehodách, našťastie, nejde o život, ale veľké škody spôsobia aj zničené kapoty či plasty," hovorí Hrdý.
Za uplynulých 10 rokov sa motocyklisti podieľali na celkovom počte obetí dopravných nehôd približne 8 %. Napriek tomu, že to nie je príliš vysoké číslo, riziko je obrovské. Až takmer polovica (48 %) nehôd motocyklov končí zraneniami. A podľa odborníkov je pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.
Minulý rok sa počet kolízií zvýšil v mesiacoch jún a august. Najčastejšími príčinami hlásených dopravných nehôd je neprimeraná rýchlosť, nedanie prednosti v jazde, vjazd do protismeru či pred vozidlo idúce vedľa motocykla alebo za ním. Zvlášť jarné a jesenné nehody sú spôsobené zlou viditeľnosťou. Na motocykli je pravidlo "vidieť a byť videný" ešte dôležitejšie ako v aute. Preto netreba zabúdať na viditeľné reflexné prvky.