BRATISLAVA - Telekomunikační operátori majú podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) právo overovať osobné údaje svojich klientov.
"Keďže podľa zákona o elektronických komunikáciách sú operátori povinní viesť evidenciu osobných údajov všetkých účastníkov svojej siete, vrátane tých, ktorí využívajú predplatené služby, majú právo tieto údaje aj overovať," povedal v nadväznosti na informácie zverejnené v štvrtkovom denníku SME hovorca MDPT Marián Jánošík.
Ako dodal, operátori môžu vyžadovať od klientov aj preukazy totožnosti. "Momentálne sa pripravuje novela vyššie uvedeného zákona o elektronických komunikáciách, ktorá otázku evidencie údajov bude riešiť komplexne. Vláda by sa ňou mala zaoberať ešte vo februári," informoval Jánošík.
Istý slovenský denník uviedol, že operátori overovaním totožnosti klientov pri kúpe predplatených kariet porušujú zákon o ochrane osobných údajov. Podľa informácií agentúry SITA však od nich overené informácie požadujú bezpečnostné zložky.
Overovanie osobných údajov pri registrácii klientov komentovali v stredu na tlačovej besede aj predstavitelia nového mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia. Podľa generálneho riaditeľa firmy Juraja Šedivého zákon ukladá operátorom len zhromažďovať údaje o klientoch, avšak za ich správnosť zodpovedá každý klient sám. Všetky spôsoby registrácie, pri ktorých nedochádza k priamemu overeniu totožnosti (prostredníctvom internetu alebo telefonicky), sú podľa právnej analýzy tohto operátora v súlade s platnými právnymi predpismi.
Ako dodal, operátori môžu vyžadovať od klientov aj preukazy totožnosti. "Momentálne sa pripravuje novela vyššie uvedeného zákona o elektronických komunikáciách, ktorá otázku evidencie údajov bude riešiť komplexne. Vláda by sa ňou mala zaoberať ešte vo februári," informoval Jánošík.
Istý slovenský denník uviedol, že operátori overovaním totožnosti klientov pri kúpe predplatených kariet porušujú zákon o ochrane osobných údajov. Podľa informácií agentúry SITA však od nich overené informácie požadujú bezpečnostné zložky.
Overovanie osobných údajov pri registrácii klientov komentovali v stredu na tlačovej besede aj predstavitelia nového mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia. Podľa generálneho riaditeľa firmy Juraja Šedivého zákon ukladá operátorom len zhromažďovať údaje o klientoch, avšak za ich správnosť zodpovedá každý klient sám. Všetky spôsoby registrácie, pri ktorých nedochádza k priamemu overeniu totožnosti (prostredníctvom internetu alebo telefonicky), sú podľa právnej analýzy tohto operátora v súlade s platnými právnymi predpismi.