BRATISLAVA - Výdavky na akciu Národný pochod za život, ktorá sa uskutočnila 22. septembra 2013 v Košiciach, sa vyšplhali do výšky 64.902 eur. Vyplýva to z vyúčtovania projektu, ktoré zverejnil hlavný iniciátor podujatia, Konferencia biskupov Slovenska (KBS), na webovej stránke Tlačovej kancelárie (TK) KBS.
Najviac peňazí, 18.389 eur, išlo na reklamné účely ako tričká s logom pochodu za život, kartičky a iné. Samotné logo podujatia a webstránka vyšli spolu na 6000 eur. Odmena pre koordinátora sa vyšplhala do výšky 6180 eur. Masmediálne konzultácie a komunikačná stratégia vyšla KBS na 1350 eur.
Z vyúčtovania taktiež vyplýva, že ľudia prispeli na pochod sumou 48.100 eur a firmy sumou 10.531 eur. V tejto súvislosti KBS oceňuje početné dary fyzických aj právnických osôb, vďaka ktorým sa Národný pochod za život podarilo zrealizovať. Vďaka darom a tisíckam hodín, ktoré odpracovali dobrovoľníci, sa predpokladané náklady výrazne znížili. Táto štedrosť rovnako umožnila podporiť sumou 5800 eur projekt Zachráňme životy, ktorý realizuje občianske združenie Fórum života, uvádza sa na stránke TK KBS. Samotná KBS prispela na podujatie sumou 9753 eur.
Národný pochod za život v Košiciach vyjadril potrebu ochrany života každého človeka od počatia po prirodzenú smrť. Cieľom bolo tiež podporiť rodinu založenú na manželstve muža a ženy. Na akcii sa zúčastnili desaťtisíce ľudí. Hlavným iniciátorom akcie bola KBS, na organizácii sa podieľali početné mimovládne organizácie a spoločenstvá. Heslom pochodu, ktorý sa rodil viac ako rok, bolo "Poďme von a bojujme za život".