Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Len tretina Slovákov má voči napodobeninám odmietavý postoj

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA - Len zhruba tretina Slovákov a Čechov má voči napodobeninám značkových výrobkov výrazne odmietavý postoj. Imitácie, či už ide o oblečenie, alebo doplnky, akceptuje väčšina ľudí a neprekážalo by im mať na sebe niečo „nepravé“ za predpokladu, že by o tom okolie nevedelo. Medzi "fejkami" sú najpopulárnejšie značky športového oblečenia a výrobky od známych svetových návrhárov.

Hoci ľudia prevažne hodnotia kvalitu nepravých tovarov ako priemernú až nízku, necelá polovica z nich uvažuje v budúcnosti o kúpe týchto falošných tovarov. Zistenia vyplynuli z novembrového prieskumu agentúry GfK, ktorý sa realizoval na vzorke 1300 respondentov na Slovensku a v Českej republike.

Výsledky prieskumu potvrdili, že šaty naozaj robia človeka, a preto spotrebitelia, ktorí si nemôžu dovoliť drahé značkové oblečenie, radi siahajú aj po jeho imitáciách. Značka oblečenia a doplnkov totiž často odzrkadľuje spoločenský status ich majiteľa a vylepšiť si svoje spoločenské postavenie pomocou napodobeniny drahého výrobku by boli ochotní traja zo štyroch Slovákov, ale za predpokladu, že by o tom ich okolie nevedelo.

„Každý druhý Slovák a vyše tretina Čechov pozná niekoho zo svojho okolia, kto má napodobeninu značkového tovaru. U svojich známych sa ľudia najčastejšie stretávajú s napodobeninami športových značiek a výrobkov kopírujúcich známe dizajnérske značky. Čo sa týka konkrétneho sortimentu, v kurze sú najčastejšie „falošné“ tričká a pulóvre a s odstupom nasledujú imitácie kabeliek, džínsov a tenisiek,“ spresnila Barbora Hrapková Šlosárová zo spoločnosti GfK.

Ľudia očakávajú rastúci trend nákupov napodobenín značkových výrobkov na Slovensku aj v ČR. „Podľa výsledkov prieskumu by sa obchodu s napodobeninami na Slovensku a v Česku mohlo dariť aj v budúcnosti, nakoľko polovica Slovákov a Čechov očakáva zvyšujúci sa trend nákupov napodobenín značkových výrobkov,“ uzavrela Barbora Hrapková Šlosárová. Informovala Lucia Burianová z GfK Slovakia.
 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu