BRATISLAVA - Dve tretiny ľudí, ktorí majú doma školopovinné deti vo veku od šesť do 17 rokov, plánovali nakúpiť školské pomôcky pred začiatkom školského roka a za ich nákupom sa vybrať predovšetkým do hypermarketov a papiernictiev. Pri kúpe školských pomôcok je pre väčšinu ľudí rovnako dôležitým faktorom ich cena, ako aj kvalita. Vyplýva to z on-line prieskumu zameraného na nákup školských potrieb, ktorý v auguste tohto roku realizovala agentúra GfK Slovakia na vzorke 500 rodičov školopovinných detí.
"Viac ako polovica tých, ktorí majú doma školákov, plánovala tento rok zaplatiť za školské pomôcky rovnakú sumu ako vlani a len približne pätina má v pláne minúť viac," uvádza agentúra.
Dve tretiny ľudí s deťmi vo veku od šesť do 17 rokov plánovali nakúpiť školské pomôcky ešte pred začiatkom školského roka a ďalšia tretina si ich plánovala zaobstarať na jeho začiatku. "Pred začiatkom školského roka plánovali nákup školských pomôcok najmä ľudia s najmenšími školákmi (šesť až deväť rokov) a čím sú školáci starší, tým rastie podiel ľudí, ktorí ich plánovali nakúpiť až na začiatku školského roka," dodáva Barbora Hrapková Šlosárová zo spoločnosti GfK Slovakia.
Ľudia, ktorí majú doma školopovinné deti vo veku od šesť do 17 rokov, plánovali nákup školských pomôcok najmä v hypermarketoch a papiernictvách. Nákup cez internet plánovala využiť vyše desatina. Ide najmä o rodiny s deťmi vo veku šesť až deväť rokov, ktoré žijú v Bratislave a s vyšším stupňom vzdelania.
Pri kúpe školských pomôcok je pre väčšinu ľudí rovnako dôležitým faktorom ich cena, ako aj kvalita. Výnimkou je nákup školskej tašky a prezuviek, kde ľudia dbajú viac na kvalitu a sú ochotní investovať do nich viacej peňazí.