BRATISLAVA - Dopravný podnik Bratislava, a. s., (DPB) dnes podpísal so spoločnosťou Škoda Electric, a. s., zmluvu na dodávku 80 kusov (ks) nových trolejbusov v sume 41,62 milióna eur, z toho na 15 ks sólo trolejbusov, 15 ks trolejbusov s APU agregátom a 50 ks kĺbových trolejbusov, s možnosťou opcie na dodávku ďalších 40 ks trolejbusov.
Dnes o tom informoval predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. "Bratislava bude mať počas troch - štyroch rokov kompletne vymenený vozidlový park trolejbusov. Do leta 2015 bude dodaných 80 trolejbusov a po uplatnení opcie ďalších 40 trolejbusov v nasledujúcom roku, respektíve nasledujúcich dvoch rokoch," spresnil.
Informoval zároveň, že prvý trolejbus s homologizáciou v zmysle dohodnutých zmluvných podmienok dodávateľ dodá do 10 mesiacov a postupne všetky ostatné vozidlá do 22 mesiacov od zadania objednávky.
Obnovou vozidlového parku podľa neho dosiahne Bratislava súčasný európsky štandard cestovania - všetky trolejbusy budú nízkopodlažné, klimatizované a vybavené ďalšími modernými funkciami.
DPB, a.s., vyhlásil v zmysle zákona o verejnom obstarávaní vo Vestníku verejného obstarávania a v Európskom vestníku výberové konanie na dodávku 120 nových trolejbusov 10. apríla 2013. Nové trolejbusy obstarával v rámci zopakovanej, druhej verejnej súťaže. Prvú súťaž mu zrušil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).
V porovnaní s ňou zmenil kritériá na vyhodnotenie ponúk a upravil bodové hodnotenie. Do súťaže sa prihlásili celkom dve spoločnosti, a to Škoda Electric, a. s., a Solaris Bus & Coach S.A., ktoré splnili všetky podmienky účasti v tendri.
Elektronická aukcia sa konala 10. júna 2013. DPB, a.s., v nej vysúťažil vozidlá tohto typu s najnižšou cenou na Slovensku. Ponuka spoločnosti Škoda Electric, a. s., za 80 nových trolejbusov začínala na úrovni 46,772 milióna eur a po aukcii sa konečná suma znížila na 41,620 milióna eur, čo oproti pôvodnej cene predstavuje rozdiel až 11,02 %, respektíve 5,152 milióna eur.
Belfi upozornil, že konečná cena je dokonca výrazne nižšia, ako bola nákupná cena rovnakých typov vozidiel v iných mestách, ako napríklad v Žiline, či v Banskej Bystrici, ktoré nakupovali trolejbusy bez klimatizácie, bez zariadení na počítanie cestujúcich a bez kamerového systému. Nové trolejbusy obstarané DPB, a. s., budú vybavené klimatizáciou, moderným tarifným a informačným systémom a zabudovaným vonkajším i vnútorným kamerovým systémom. "Medializované kritérium piatich dverí nezohralo pri konečnom výbere žiadnu úlohu, rozhodla výrazne nižšia cena," dodal Belfi.