BRATISLAVA - Klienti cestovnej kancelárie Tiptour, ktorí majú v poslednom období problém dovolať sa do cestovky, by si mali radšej vopred priamo v letovisku zistiť, či majú zaplatený hotel. Odporúča to Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov.
V posledných týždňoch sa objavili informácie, že cestovná kancelária má problémy a klienti sa nevedia dovolať do pobočiek. "Všetko sa rieši, všetci budú včas informovaní. Riešim to, investorovi dávam podklady, ktoré potrebuje," povedal pre agentúru SITA konateľ cestovky Jozef Barta. Aj šéfa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA) Stanislava Macka pred pár dňami ubezpečil, že kancelária si bude plniť povinnosti a funguje.
Podľa Tuláka keby sa teraz klienti zľakli a nikam necestovali, nezískajú nič. "Ja by som si zistil v tej destinácii, či je môj zájazd zaplatený, či mám zaplatené ubytovanie a služby, čo som si objednal a zároveň sa zaujímal, či sú letenky zaplatené," odporúča klientom. Nemalo by sa im potom stať, že niekde prídu a dozvedia sa, že ak chcú zostať v hoteli, majú si ho zaplatiť.
Podľa šéfa SACKA by mali klienti v prípade vyhlásenia úpadku cestovnej kancelárie s najväčšou pravdepodobnosťou dostať aspoň 80 percent zo sumy, ktorú zaplatili za objednané zájazdy. Cestovná kancelária je poistená v poisťovni Allianz, poistná suma je približne 400-tisíc eur.
Cestovka podľa informácií Macka za prvé tri mesiace predala zájazdy asi v hodnote 265-tisíc eur pre približne 1 100 ľudí. Čiastka, na akú je poistená, by bohate stačila na vrátenie všetkých peňazí, ktoré za prvé tri mesiace kancelária zinkasovala, pokiaľ kancelária vyhlási úpadok tak, aby tá zmluva s poisťovňou bola splniteľná, myslí si Macko