AN-24
BRATISLAVA - Lietadlo AN-24, pri havárii ktorého v januári zahynulo 42 slovenských vojakov, bolo modernizované bez vedomia výrobcu. V čase havárie malo navyše predĺženú životnosť, rovnako bez povolenia výrobcu. Informovala o tom včera vo svojej spravodajskej relácii televízia TA 3.
Potvrdil im to zástupca kancelárie Antonov pre strednú Európu. V civilnom letectve takto upravené lietadlá nesmú lietať, išlo by o porušenie leteckého zákona. Modernizácia sa mala udiať podľa TA 3 len na základe interných predpisov ministerstva obrany.
Pri modernizácii sa do lietadla ruskej výroby namontovali prístroje prevažne americkej produkcie bez vedomia konštrukčnej kancelárie výrobcu. Exminister obrany Juraj Liška uviedol, že v žiadnej správe sa takéto niečo neuvádza a označil to za špekuláciu. Vyšetrovacia komisia havárie technické zlyhanie lietadla vylúčila. Odborníci z Antonova, ktorí by mohli vplyv spomínaných skutočností na technický stav posúdiť, k vyšetrovaniu neboli prizvaní, uviedla televízia TA 3.
Pri modernizácii sa do lietadla ruskej výroby namontovali prístroje prevažne americkej produkcie bez vedomia konštrukčnej kancelárie výrobcu. Exminister obrany Juraj Liška uviedol, že v žiadnej správe sa takéto niečo neuvádza a označil to za špekuláciu. Vyšetrovacia komisia havárie technické zlyhanie lietadla vylúčila. Odborníci z Antonova, ktorí by mohli vplyv spomínaných skutočností na technický stav posúdiť, k vyšetrovaniu neboli prizvaní, uviedla televízia TA 3.