MEDVEĎOV/GABČÍKOVO - Na zasadnutí pracovnej skupiny vedenom Slovenskou inšpekciou životného prostredia sa vo štvrtok (10. 1.) rozhodlo o ďalších postupoch odstránenia následkov a havarijného stavu spôsobeného nehodou rumunskej nákladnej lode Euroship 1.
K nakloneniu a uviaznutiu lode na Dunaji došlo v stredu (9. 1.) v katastrálnom území medzi obcami Sap a Medveďov. Dnes o tom informoval predseda predstavenstva Komplexnej centrálnej záchrannej služby (KCZS) v Gabčíkove Ján Culka.
"Na mieste nehody sme konštatovali, že došlo k miernemu úniku ropných produktov," uviedol s tým, že vo večerných hodinách bola hustá hmla, terén nebol prístupný a odčerpávajúcu operáciu pohonných látok museli prerušiť.
Ako povedal, dnes ráno sa už v prácach pokračuje. "Odčerpávame všetky ropné produkty, ktoré sa nachádzajú na plavidle, aby sme zabránili ich ďalšiemu úniku do vody. Ide o ropné produkty, naftu, oleje a mastné súčiastky, ktoré sa nachádzajú na palube. Nejde o únik nafty z nádrže," zdôraznil a podotkol, že podľa majiteľov plavidla sa na lodi nachádza 1700 litrov nafty a 70 litrov oleja.
K ďalšiemu osudu nákladnej lode sa šéf záchranárov nevedel vyjadriť. "Našou povinnosťou je zabezpečiť odčerpávanie ropných produktov. Ostatné veci sa riešia neskôr. Za prítomnosti Colnej správy zabezpečíme odčerpanie nafty a olejov na breh," poznamenal Culka. Na záchranných prácach spolupracujú aj príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ).
V pracovnej skupine, ktorá riadi záchranné práce, sú zastúpení zamestnanci Slovenskej inšpekcie životného prostredia, Slovenského vodohospodárskeho podniku, Štátnej plavebnej správy a záchranári HaZZ a KCZS, ako aj majitelia plavidiel a členovia posádky lode.