BRATISLAVA - Slovenská vlaková doprava nepatrí k tým najmodernejším v Európe, to asi všetci vieme. Ale že sa radí k tým najnebezpečnejším, tušil zrejme len málokto. Vyplýva to zo správy štatistického úradu Eurostat zverejnenej tento týždeň.
V Európskej únii došlo minulý rok ku 2685 závažným železničným nešťastiam, pri ktorých prišlo o život alebo sa ťažko zranilo celkovo 118 osôb. V porovnaní s rokom 2010 je to pokles o 2,3 percenta. Ešte priaznivejšie vyznieva fakt, že sa znížil aj počet smrteľných obetí vlakových nehôd, a to až o 10,1 percenta.
Správa na základe zozbieraných štatistických údajov vyhodnocovala aj bezpečnosť železničnej dopravy v jednotlivých členských krajinách EÚ. Päť štátov - Poľsko, Bulharsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko, dosahuje z tohto hľadiska hlboko podpriemernú úroveň.
Informácie boli zverejnené len deň predtým, ako sa v Bratislave na trati medzi Hlavnou stanicou a stanicou Vinohrady zrazili dva osobné vlaky idúce za sebou. Pri nehode utrpelo zranenia 23 osôb vrátane rušňovodiča, ktorého stav je stále kritický. Príčinou kolízie bolo pravdepodobne neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlaku tak, aby bolo možné zastaviť pred prípadnou prekážkou, ktorou bol v tomto prípade osobný vlak.