BRATISLAVA - Reklamovať možno iba tie nedostatky potravín, kde sa dá presne dokázať nespĺňanie ich parametrov. Rozhodujúce teda je, či výrobok spĺňa kritériá, ktoré sú uvedené na jeho obale. Ide hlavne o dobu spotreby, minimálnu trvanlivosť alebo prípady, ak je výrobok pokazený.
"Chuť je subjektívnym ukazovateľom, a tak nie je pre reklamáciu rozhodujúca. Ak by sa brala do úvahy, bolo by fakticky nemožné stanoviť, či je reklamácia oprávnená alebo nie," vysvetľuje viceprezident CBA Slovakia Vladimír Kocúrek.
Upozorňuje však, že tento fakt neznamená, že sa výrobcom oplatí produkovať a predávať nekvalitné výrobky. "Zákazníci totiž veľmi rýchlo zistia, ktorý tovar spĺňa ich očakávania a ktorý nie, a podľa toho sa rozhodnú ho ďalej kupovať alebo nekupovať," uzatvára.