BRATISLAVA - Finančná skupina J&T neupúšťa od svojich plánov, získať podiel v českej súkromnej televízii. Ako sa nedávno vyjadril Patrik Tkáč pre Hospodářské noviny, o úspechu sa zatiaľ hovoriť nedá.
Spoločnosť FTV Prima vlastnia rovnakým podielom švédsky koncern MTG a český mediálny podnikateľ Ivan Zach, ktorý bol v roku 2009 podľa denníka Blesk v rovnakej kategórii megaboháčov ako Ivan Jakabovič, či Peter Korbačka. Vtedy im denník odhadol majetok na 3-5 miliárd českých korún. Ivan Zach svoj podiel v televízii predať odmieta.
Prima začiatkom roka premenovala svoj hlavný kanál na Prima Family. „ Hlavný program, ktorý vysielame, sa stáva synonymom pre rodinnú televíziu," uviedol na margo zmeny generálny riaditeľ spoločnosti FTV Prima Marek Singer. Ako napísal server Medialne.sk, TV Prima mala vlani v septembri podľa údajov Asociácie televíznych organizácií trhový podiel 19,4 percenta u ľudí starších ako pätnásť rokov. Patrila jej tak druhá priečka za stanicou Nova, ktorá mala podiel 29 percent.
Okrem Prima Family prevádzkuje spoločnosť aj kanál pre mladšiu vekovú kategóriu Prima Cool, sladký, ženský Prima Love a internetový Prima Play.
J&T už televízne skúsenosti má. Najskôr to bola spravodajská TA3 a podobne orientovaná česká Z1. Tá mala podľa stránky J&T priniesť do Českej republiky nový fenomén – televíziu, ktorá je presne zameraná na uvedenú cieľovú skupinu a ktorá rešpektuje špecifiká nárokov, návykov a správania svojich divákov. Žiaľ správy „na mieru“ ani profesionálne spracovanie a výber tém, či špeciálne lifestylové magazíny inzerentov neoslovili. A tak s necelým percentom sledovanosti 25. januára 2011 ukončila vysielanie. J&T do nej počas troch rokov naliala asi 650 miliónov českých korún, stratový projekty sa nakoniec nepodarilo predať ani za symbolickú korunu.
Zatiaľ najvýznamnejšou mediálnou transakciou J&T bola kúpa TV JOJ a zámena za TA3. V tom čase vzniká spoločnosť J&T MEDIA ENTERPRISES na zastrešovanie mediálnych aktivít. Majiteľom novozaloženej firmy sa stal partner skupiny J&T Peter Korbačka. „Chceme priniesť ďalšie impulzy, ktoré by jej mali priniesť zvýšenie dynamiky rozvoja a vybudovať silný mediálny dom. Žijeme v mediálnej dobe, hodnota médií stále rastie a preto je táto oblasť strategicky zaujímavá,” uviedol vtedy Korbačka.
Už pred piatimi rokmi J&T uvažovalo o vstupe do spoločného podniku so švédskym podnikom MTG, ktorý v Česku vlastní Primu. „Chceli by sme Jojku dobudovať do pozície, kedy by sme mohli prísť za MTG a povedať, že sú pre nás najprirodzenejším partnerom. (...) Myslím, že si to uvedomuje i Prima.“ Ako problém vidí, že Joj by ťahala za kratší koniec. "Slovenský trh je polovicou z Českého, dokonca sa dá povedať, že polovicou tej polovice," povedal Patrik Tkáč pre Digizone v roku 2007.
Dnes je spomínaný mediálny dom skutočnosťou. Pod J&T holding Joj Media House patria slovenské televízie Joj a Joj Plus. Patrik Tkáč v rozhovore pre Hospodářské noviny spomenul okrem záujmu o televíziu aj možné investície do internetu a tlače.