BRATISLAVA - Záujem politických strán o reklamné nosiče po páde vlády a vyhlásení predčasných parlamentných volieb na marec 2012 rapídne stúpol. Potvrdzujú to spoločnosti pôsobiace v oblasti vonkajšej reklamy.
"Záujem je predovšetkým o bilbordy, ktoré sú najbežnejším nosičom," uviedol obchodný riaditeľ JCDecaux Slovakia Miloš Karpáti.
Kým január a február patria v reklamnom svete k najslabším mesiacom v roku, tentoraz to bude iné. Vďaka predčasným voľbám sa stanú súčasťou reklamnej sezóny. Podľa obchodnej riaditeľky spoločnosti EuroAwk Dity Navrátilovej zatiaľ nie je situácia tak vykryštalizovaná, aby sa dalo povedať, či bude záujem o reklamné nosiče na úrovni prechádzajúcich volieb, vyšší alebo nižší.
Týždeň od vyhlásenia predčasných parlamentných volieb majú spoločnosti na stoloch množstvo dopytov, o záväzných objednávkach zatiaľ väčšinou nehovoria.
Záujemcovia o bilbordy sa prihlásili už dva dni po páde vlády. Prvé predvolebné bilbordy by sa podľa Karpátiho mohli v teréne objaviť už aj v novembri, najviac ich však pribudne v decembri a januári. Na politické spropagovanie sa majú strany, ktoré sa chcú uchádzať o podporu vo voľbách, zhruba štyri mesiace.
Politické strany si pred voľbami obvykle objednávajú reklamné nosiče od viacerých spoločností. Väčšinou pre ne pracujú rôzne agentúry, ktoré im reklamu zabezpečujú. Kým väčšina bilbordových spoločností plochy pre politické strany ponúka, sú aj také, ktoré zo zásady politickú reklamu odmietajú.