BRATISLAVA – Väčšina Slovákov oslovených v prieskume pre firmu 4people priznala, že nedaruje peniaze na dobročinné účely cez internet. Viac ako 50 % respondentov online darcovstvo nevyužíva, hoci už o tejto možnosti počuli.
Dnes o výsledkoch prieskumu informoval výkonný riaditeľ 4people Roland Kyška.
"Internetová populácia si zvyká na online darcovstvo. Využilo ho 14 % respondentov," hodnotia autori prieskumu. Najznámejším projektom pre ľudí je Dobrý Anjel, portál Ľudia ľuďom pozná 20 % opýtaných.
Aj keď internetové darcovstvo nie je zatiaľ medzi Slovákmi podľa prieskumu zvyčajnou formou pomoci, oslovení darujú inými spôsobmi. Päťdesiatpäť percent respondentov uviedlo, že na dobročinné účely prispeli viackrát, pravidelne prispieva osem percent.
K darcovstvu oslovených najviac motivuje spolupatričnosť a snaha pomáhať ľuďom v núdzi. Pre vyše tretinu respondentov je to dobročinnosť a vnútorná potreba chcieť konať dobro.
Najväčšiu pozornosť a podporu si podľa 80,8 % opýtaných zaslúžia opustené deti a týrané ženy (71,4 %). Takmer rovnaký počet opýtaných uviedlo, že pomáhať by sa malo najmä ľuďom postihnutým živelnou pohromou. A podľa necelých 68 % si podporu zaslúžia ľudia trpiaci nevyliečiteľnou chorobou.
Prieskum uskutočnila firma United Consultants v mesiacoch júl a august hĺbkovými rozhovormi a online prieskumom na vzorke 410 respondentov.