BRATISLAVA - Roztrpčené aktivistky sa obuli do športu, ktorým v týchto dňoch žije celé Slovensko. Podľa nich sú reklamy na hokej sexistické a ženy degradujú do submisívnej polohy pŕs či zadkov, ktoré sú vhodné akurát tak na roznášanie piva.
Feministky sa preto rozhodli vyhlásiť súťaž o najútočnejší sexizmus spojený s majstrovstvami sveta v hokeji s názvom Sexistický puk."Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových výkonov, ale aj udalosti a reklamy, ktoré upevňujú a prehlbujú nerovnosti medzi ženami a mužmi v spoločnosti," argumentuje Zuzana Maďarová z feministky.sk.
Do súťaže sa dostalo päť hokejových sexizmov - štyri reklamy a súťaž krásy. Odovzdať hlas je možné do 15. mája. "Cieľom súťaže je poukázať na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách," uviedla Maďarová.
Veľká časť reklám podľa združenia komunikuje prostredníctvom zjednodušených predstáv o vlastnostiach a úlohách žien a mužov. Práve na týchto stereotypných predstavách stavia sexizmus - presvedčenie o menejcennosti jednej zo skupiny pohlaví, v našej spoločnosti väčšinou o menejcennosti žien.
"V súťažných reklamách sú ženy sexuálnym objektom, doplnkom ponúkaného tovaru, ich účelom je pútať pozornosť mužov," vysvetľuje Maďarová.