Predseda SMK Béla Bugár
BRATISLAVA - Najväčší priestor v médiách mala v apríli SMK, keď médiá o nej súhrnne informovali 52 minút a 42 sekúnd. SMK bola zároveň najkritizovanejším subjektom spomedzi všetkých kandidujúcich strán do parlamentných volieb a to najmä v súvislosti s kauzou Miklósa Duraya a jeho jazdy pod vplyvom alkoholu. Najvýraznejší časový priestor SMK poskytol Slovenský rozhlas a to 11 minút a 39 sekúnd.
Z lídrov kandidátok si médiá najviac všímali Mikuláša Dzurindu, ktorému venovali 38 minút a 37 sekúnd. Vyplýva to z analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov, ktorú urobilo Memo 98. To sledovalo hlavné spravodajské relácie STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenského rozhlasu, Rádia Expres, Rádia Okey a Rádia Viva.
Druhým najprezentovanejším subjektom bola strana Smer - Sociálna demokracia, ktorej médiá venovali 45 minút a osem sekúnd. Smer - SD získal najväčší priestor v STV, SRo a v TA3. Pozornosť pútali takmer všetky vyjadrenia tohto subjektu, predovšetkým útoky na SDKÚ - DS. Tretím subjektom, ktorý dostal v monitorovaných médiách najväčší priestor bola SDKÚ - DS - 38 minút a 30 sekúnd, pričom bola najprezentovanejším subjektov v TV Joj.
Viac ako 80 percent informácií o jednotlivých stranách bolo neutrálnych a približne 13 percent bolo negatívnych. Výlučne neutrálne boli zobrazené Nádej, Misia 21, OKS, SOS a SĽS. Pri ostatných stranách prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi. Najnegatívnejšie vyznel obraz SMK a SDKÚ - DS. Spomedzi 21 kandidujúcich subjektov neinformovali médiá v priebehu apríla o Ľavicovom bloku, SDĽ, SLNKO, Prosperite Slovenska a Agrárnej strane vidieka.
O Dzurindovi informoval najčastejšie SRo (9 min. 21 sek.). SRo a Rádio Expres však informovali o Dzurindovi výlučne ako o premiérovi. Druhým najmedializovanejším lídrom bol Béla Bugár (16 min. 10 sek.) Tretí v poradí bol Robert Fico (15 min. 4. sek), pričom bol najprezentovanejším v STV a TA 3. Podľa analýzy sa na adresu štyroch lídrov - Zuzany Martinákovej, Miroslava Maxona, Jána Slotu a Jozefa Ševca neobjavila v apríla ani jedna pozitívna zmienka.
Druhým najprezentovanejším subjektom bola strana Smer - Sociálna demokracia, ktorej médiá venovali 45 minút a osem sekúnd. Smer - SD získal najväčší priestor v STV, SRo a v TA3. Pozornosť pútali takmer všetky vyjadrenia tohto subjektu, predovšetkým útoky na SDKÚ - DS. Tretím subjektom, ktorý dostal v monitorovaných médiách najväčší priestor bola SDKÚ - DS - 38 minút a 30 sekúnd, pričom bola najprezentovanejším subjektov v TV Joj.
Viac ako 80 percent informácií o jednotlivých stranách bolo neutrálnych a približne 13 percent bolo negatívnych. Výlučne neutrálne boli zobrazené Nádej, Misia 21, OKS, SOS a SĽS. Pri ostatných stranách prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi. Najnegatívnejšie vyznel obraz SMK a SDKÚ - DS. Spomedzi 21 kandidujúcich subjektov neinformovali médiá v priebehu apríla o Ľavicovom bloku, SDĽ, SLNKO, Prosperite Slovenska a Agrárnej strane vidieka.
O Dzurindovi informoval najčastejšie SRo (9 min. 21 sek.). SRo a Rádio Expres však informovali o Dzurindovi výlučne ako o premiérovi. Druhým najmedializovanejším lídrom bol Béla Bugár (16 min. 10 sek.) Tretí v poradí bol Robert Fico (15 min. 4. sek), pričom bol najprezentovanejším v STV a TA 3. Podľa analýzy sa na adresu štyroch lídrov - Zuzany Martinákovej, Miroslava Maxona, Jána Slotu a Jozefa Ševca neobjavila v apríla ani jedna pozitívna zmienka.