PEKING - V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny.
Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google - Goojje - je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako "starší brat", pričom slovo "Goojje" sa vyslovuje ako "staršia sestra".
Čína je známa svojou "schopnosťou" napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy "ukradla" zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná.